dimecres, 1 de juliol del 2009

Esports (II) LA REINA DE L’ASFALT


Segurament molts de vosaltres no havíeu sentit parlar de la Raquel Parrado, doncs aquesta noia d’ulls blaus que es desplaça per Sant Vicenç amb la seva bicicleta, acumula al seu palmarès un primer i un segon lloc a la prestigiosa Cursa del Corte Inglés a més a més d’altres bons resultats en curses del nostre país.


NOM I COGNOMS: Raquel Parrado Romero
DATA I LLOC DE NAIXEMENT: 17/05/1976 Barcelona
CLUB: Club d’Atletisme Sant Boi
PROFESSIÓ: Fisioterapeuta
HISTORIAL ESPORTIU:
-2ona Cursa El Corte Inglés (2009)
-1era Cursa Montmeló (2009)
-1era Cursa Martorell (2005)
-1era Cursa El Corte Inglès (2005)
-2ona Mitja Marató Vic (2005)
-1era Cursa Nou Barris (2005)

És veritat que el món de les curses és un factor genètic a la família Parrado?
El precursor va ésser el meu pare, que ens ha inculcat a la meva germana i a mi la passió per l’atletisme.

Com vas començar al món de l’atletisme?
A l’escola, fent curses dels Jocs Escolars, i després al Club d’Atletisme de la Seat, que era l’empresa on treballava el meu pare.

Tens una relació molt especial amb la Cursa del Corte Inglés, com ho explicaries?
A l’any 2005 amb una bona preparació vaig poder guanyar-la, i des de llavors que sempre he estat en les primeres posicions. Aquest any he obtingut la segona posició en una edició marcada per les altes temperatures.

Què aporta l’atletisme a la teva vida?
És la meva passió. També em serveix per canalitzar els problemes i de motivació diària en busca d’un objectiu. A més a més m’ha proporcionat bons companys.

Quantes hores diàries dediques al entrenament?
1h,30’ aproximadament. M’agradaria poder fer més volum d’entrenament, però al no ésser professional aquest és tot el temps diari que hi puc dedicar.

Pots combinar bé feina i entrenament?
Per horaris sí, però el problema és la feina que tinc, és molt física i no em permet recuperar entre entrenaments com jo voldria.

Entrenes sola o acompanyada?
Normalment sola, i esporàdicament amb algun company de club.

Quines son la millor i la pitjor experiència que has viscut en una cursa?
La millor, l’edició de l’any 2005 de la Cursa del Corte Inglés, i la pitjor, la Cursa de Pallejà de l’any 2008, on hi vaig anar mig malalta a causa de problemes d’anèmia.

A quins indrets t’ha portat el món de les curses?
Quan estava a l’Agrupació Atlètica Catalunya, vaig estar a Itàlia en un encontre internacional. A nivell estatal a molts llocs, com per exemple el País Basc, País Valencià, Andalusia, etc.

Reps alguna ajuda de les administracions?
La veritat és que no.

Quines altres aficions tens a part de l’atletisme?
La lectura, la música, la cuina, i els jocs d’ordinador.



LA RAQUEL D’APROP
Una pel•lícula: La Milla verde, de Frank Darabont.
Un llibre: El Médico, de Noah Gordon.
Una cançó: The show must go on, del grup britànic Queen.
Un color: Vermell.
Un viatge: Escòcia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada