dimecres, 1 de juliol del 2009

Esports (I): EL FUTUR ÉS A LA MUNTANYA...


L’Andreu és una de les més fermes promeses de l’esport vicentí, als seus 17 anys ja acumula una sèrie d’importants victòries en el món de les curses de muntanya, a més a més de formar part de la Selecció Catalana d’aquesta especialitat. El futur és a les seves mans, cal estar atents a les evolucions d’aquesta jove promesa del nostre poble...


NOM I COGNOMS: Andreu Simon Aymerich
DATA I LLOC DE NAIXEMENT: 28/08/1991 Barcelona
CLUB: Club d’Atletisme Sant Boi
ENTRENADOR: César Thovar
PROFESSIÓ: Estudiant INEFC
HISTORIAL ESPORTIU:
-Campió Catalunya Junior de Curses de Muntanya (2008)
-Subcampió Circuit Català de Curses de Muntanya Junior (2008)
-3er Campionat Sub-23 de Curses de Muntanya del País Basc (2009)


Com explicaries a algú que no coneix el món de les curses de muntanya en que consisteix exactament una cursa de muntanya?
Bàsicament es tracta de substituir la pista o la carretera per la muntanya. Normalment la sortida i l’arribada estan situades a la plaça del poble on es disputa la prova, i la cursa consisteix en pujar i baixar la muntanya més alta dels voltants.

Què et va atreure cap a la pràctica de les curses de muntanya?
Des de sempre m’ha agradat la muntanya. Vaig començar fent bicicleta de muntanya, aquí vaig conèixer gent del món de les curses de muntanya i m’hi vaig començar a aficionar.

Quin balanç faries de la temporada que acaba de finalitzar?
Molt bona, tot i la parada que he tingut que fer per preparar la Selectivitat.

Quins objectius tens per a la propera temporada?
Igualar els resultats del 2009, si pot ser millorar-los i continuar gaudint amb el que faig.

De quina competició guardes millor record de totes les que has disputat?
La Butifarunner d’aquest any, va ésser la primera cursa on vaig vèncer en la classificació general.

Quina és la teva estructura setmanal d’entrenament?
Normalment realitzo sis sessions d’entrenament setmanals. D’aquestes sessions, una o dues són de rodatge amb bicicleta, una de sèries en pista, una de pujades, i tres de rodatge per muntanya.

Quins són els teus llocs habituals d’entrenament?
Les pistes d’atletisme de Sant Boi, la muntanya de Sant Antoni, Torrelles i Begues.

Com et motives abans d’una competició?
Escoltant música i estant ben acompanyat per riure una estona.

Qui és el teu ídol esportiu?
En tinc més d’un. En Quico Soler, l’Agustí Roc, en Killian Jornet, i el meu ídol local que no és cap altre que l’Andreu Vila.

Explica’ns alguna anècdota que t’hagi passat durant alguna cursa...
Com encara no tinc els divuit anys, per participar en moltes curses necessito l’autorització escrita dels meus pares.

Tens algun tipus d’ajuda de les administracions?
Cap ni una.

I ara ja per finalitzar, ens agradaria saber quin és el teu somni en el món de les curses de muntanya...
Guanyar alguna cursa del Campionat d’Espanya de Curses de Muntanya.




L’ANDREU D’APROP

Una pel•lícula: El Pianista, de Roman Polanski.
Un llibre: Sin noticias de Gurb, d’Eduardo Mendoza.
Una cançó: Little scratches, del grup The Unfinished Sympathy.
Un color: Verd.
Un viatge: Escòcia.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada